• logo
  • osnovna stranica
  • Općinski sud u Bugojnu

    Idi na sadržaj
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish

    Pravilnik o radu za opće dobro na slobodi u SBK/KSB

    06.05.2016.

    Dana 28.04.2016 godine, predsjednica Općinskog suda u Bugojnu je održala radni sastanak sa rukovodiocima - predstavnicima Javnih ustanova i Javnih preduzeća sa područja općina u nadležnosti ovog suda na temu - Pravilnik o radu za opće dobro na slobodi.

    Od 18 pozvanih rukovodioca-direktora javnih ustanova i preduzeća, odazvalo se ukupno 8 predstavnika.

    Predsjednica suda je upoznala prisutne da je u proceduri donošenje Pravilnika o radu za opće dobro na slobodi u SBK/KSB, tj. da je izrađen nacrt pravilnika, te o značaju i pojedinim odredbama pravilnika, odnosno sa članom 44. Krivičnog zakona FBIH i čl. 80. Zakona o prekršajima FBIH.

    Donošenjem ovog pravilnika i provedbenih propisa, stvorile bi se zakonske i institucionalne pretpostavke za razvoj i širu primjenu sankcija i mjera koji se izvršavaju u zajednici i ublažio problem budžetskih ograničenja i pretrpanosti zatvorskih kapaciteta, opći je zaključak sa sastanka, te se podržava njegovo donošenje uz preciziranje finansiranja direktnih troškova koji su vezani za implementaciju rada za opće dobro na slobodi, prioritetno misleći na sljedeće troškove:

    -                      naknade povjerenicima, nadoknada troškova za prijevoz do mjesto gdje se izvršava rad za opće dobro u slučajevima većih udaljenosti , osiguravanje obroka osuđenom licu tokom rada, osiguranje od povrede na radu, ljekarska uvjerenja za osuđena lica, te da nijedan od ovih troškova ne smiju biti u vidu direktnih novčanih nadoknada osuđenim licima, jer bi se time narušila svrha same sankcije kao besplatan rad osuđene osobe.

    Drugim riječima, finansijsko stanje osuđene osobe ne smije uticati na mogućnost te osobe da izvršava ovu sankciju i mjeru te, sa druge strane, voljnost i mogućnost poslodavca da doprinose u izvršavanju rada za opće dobro također ne smije da bude faktor koji će uticati na izvršavanje ove sankcije, zajednički je stav prisutnih o čemu treba voditi računa kod donošenja ovog pravilnika te je preporuka da gore navedeni direktni troškove budu obezbijeđeni iz javnih budžeta.

    Prisutni su izrazili želju da prisustvuju planiranom okruglom stolu na ovu temu gdje bi iznijeli svoje sugestije vezano za konačnu izradu ovog pravilnika.

     

    Prikazana vijest je na:
    727 PREGLEDA
    Kopirano
    Povratak na vrh

    Pravilnik o radu za opće dobro na slobodi u SBK/KSB

    06.05.2016.

    Dana 28.04.2016 godine, predsjednica Općinskog suda u Bugojnu je održala radni sastanak sa rukovodiocima - predstavnicima Javnih ustanova i Javnih preduzeća sa područja općina u nadležnosti ovog suda na temu - Pravilnik o radu za opće dobro na slobodi.

    Od 18 pozvanih rukovodioca-direktora javnih ustanova i preduzeća, odazvalo se ukupno 8 predstavnika.

    Predsjednica suda je upoznala prisutne da je u proceduri donošenje Pravilnika o radu za opće dobro na slobodi u SBK/KSB, tj. da je izrađen nacrt pravilnika, te o značaju i pojedinim odredbama pravilnika, odnosno sa članom 44. Krivičnog zakona FBIH i čl. 80. Zakona o prekršajima FBIH.

    Donošenjem ovog pravilnika i provedbenih propisa, stvorile bi se zakonske i institucionalne pretpostavke za razvoj i širu primjenu sankcija i mjera koji se izvršavaju u zajednici i ublažio problem budžetskih ograničenja i pretrpanosti zatvorskih kapaciteta, opći je zaključak sa sastanka, te se podržava njegovo donošenje uz preciziranje finansiranja direktnih troškova koji su vezani za implementaciju rada za opće dobro na slobodi, prioritetno misleći na sljedeće troškove:

    -                      naknade povjerenicima, nadoknada troškova za prijevoz do mjesto gdje se izvršava rad za opće dobro u slučajevima većih udaljenosti , osiguravanje obroka osuđenom licu tokom rada, osiguranje od povrede na radu, ljekarska uvjerenja za osuđena lica, te da nijedan od ovih troškova ne smiju biti u vidu direktnih novčanih nadoknada osuđenim licima, jer bi se time narušila svrha same sankcije kao besplatan rad osuđene osobe.

    Drugim riječima, finansijsko stanje osuđene osobe ne smije uticati na mogućnost te osobe da izvršava ovu sankciju i mjeru te, sa druge strane, voljnost i mogućnost poslodavca da doprinose u izvršavanju rada za opće dobro također ne smije da bude faktor koji će uticati na izvršavanje ove sankcije, zajednički je stav prisutnih o čemu treba voditi računa kod donošenja ovog pravilnika te je preporuka da gore navedeni direktni troškove budu obezbijeđeni iz javnih budžeta.

    Prisutni su izrazili želju da prisustvuju planiranom okruglom stolu na ovu temu gdje bi iznijeli svoje sugestije vezano za konačnu izradu ovog pravilnika.